En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation d'un simple cookie d'identification. Aucune autre exploitation n'est faite de ce cookie. OK
Centre de documentation sur la formation et le travailPORTAIL DOCUMENTAIRE
Centre de documentation sur la formation et le travailPORTAIL DOCUMENTAIRE
1

Which decentered methodological framework is best for comparing inclusive education policies ?, in : Giraud Olivier (dir.), Lallement Michel (dir.).- Decentering comparative analysis in a globalizing world.

Sélection Imprimer
Chapitre d'ouvrage
Auteur(s) : ÉBERSOLD Serge
Leiden : Brill, 2022, pp. 141-165
Coll. International comparative social studies

Thème : Sociologie
Mots-clés : Sociologie éducation, Inclusion scolaire, Handicapé, Comparaison, Méthodologie recherche

Résumé : The UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD), ratified by the European Union as well as almost all European countries, recognizes the right of learners with disabilities to education on the basis of equal opportunity, ensuring an inclusive education system at all levels and facilitating access to lifelong learning. [premières lignes]

Contenu dans :

CoteLocalisationSituation
GIR

Salle de lecture
Dossiers auteurs
disponible (Document N° : 29897)
Sélection Imprimer